Gry

Gry planszowe w ostatnich latach przeżyły prawdziwy renesans. Spora część z nich nie przypomina w niczym gier znanych nam z dzieciństwa, w których występowały plansza, pionki i obowiązkowo kostka. Trochę zmienili się też odbiorcy planszówek - teraz są to głównie osoby dorosłe a granie w gry pozwala im wytężać umysły, rozwijać się w sztuce kombinowania, współpracy czy negocjacji, wcielać w role znane z filmów czy książek, ale przede wszystkim dobrze bawić w gronie przyjaciół i rodziny.

Gier powstało tyle, że można co do nich zastosować pewne podziały - i tak wyróżniamy:

*gry rodzinne (i na spotkania ze znajomymi)
*gry ekonomiczne
*gry logiczne
*gry przygodowe
*gry nawiązujące tematem do popkultury
*gry imprezowe
*gry wojenne
*wojenne gry negocjacyjno-dyplomatyczne
*gry kooperacyjne
*gry dwuosobowe
*graj z dziećmi

Losowe 5 Gramajdowych recenzji

W dzikim nurcie Niagary nieustraszeni wioślarze walczą z wodą i ze sobą nawzajem, by zebrać klejnoty rozsiane wzdłuż brzegów rzeki. Gracze muszą kombinować, by zebrać odpowiednie kolory klejnotów (według strategii, każdy inny lub dużo takich samych) a jednocześnie starać się nie spaść z wodospadu. ;D Do tego dochodzi czynnik zmiennej pogody, bo jeżeli rozpęta się burza, nurt będzie naprawdę...

Gracze wcielają się w XVII-wiecznego właściciela ziemskiego (czytaj: rolnika). Starają się rozbudować swoją farmę i domostwo. Gra pod banalną tematyką ukrywa bardzo ciekawe mechanizmy, jest to typowy „worker placement”. Gracze w czasie każdej tury wysyłają członków swojej rodziny na Karty Akcji, dzięki którym mogą budować ogrodzenia i obory, orać pola, siać na nich zboże lub warzywa. Co kilka...

Jest klimat, brak wyważenia
Gra na pierwszy rzut oka ma super klimat. Gra się miło i ciekawie. Potem jednak zauważamy, że zabawa zbyt szybko się kończy (gracze się dopiero rozkręcają, a tu już koniec). Jeszcze potem okazuje się, że najbardziej opłaca się strategia egocentryczna - pruć jak najszybciej do przodu i nie tracić czasu na przeszkadzanie innym. Obecnie testuję w Klubie Miłośników Gier Logicznych w Kórniku...

Slavika to gra karcianą osadzoną w kulturze rodów słowiańskich. Jak dotąd bezpieczeństwo rodów słowiańskich było gwarantowane przez magiczny amulet Slavika. Niestety śmierć słowiańskiego księcia spowodowała że moc amuletu słabnie i słowiańskie rody muszą bronić się same. W Krainach zamieszkiwanych przez rody czychają niebezpiecznych potworów. Jest jednak nadzieja książę spłodził córkę, która...

Eksperymentalny okręt podwodny gnomów ma poważne kłopoty. Okręt oszalał i wszystko naraz zaczęło się sypać. Wybuchają pożary, kadłub przecieka, a wszystkie ważne systemy się psują. Gracze wcielają się w nieustraszonych gnomów i razem próbują przeżyć do momentu przybycia ekipy ratunkowej. Okręt psuje się coraz bardziej i każdy z graczy staje przed dylematem, co zrobić ze swoim czasem: czy gasić...