Hoduj, siej i się rozmnażaj | Gramajda

Hoduj, siej i się rozmnażaj

Agricola

Agricola
Gra jest w gramajdowej bibliotece: Agricola
1 - 5
30 - 150 minut
12+
Uwe Rosenberg
Lacerta

Gracze wcielają się w XVII-wiecznego właściciela ziemskiego (czytaj: rolnika). Starają się rozbudować swoją farmę i domostwo.

Gra pod banalną tematyką ukrywa bardzo ciekawe mechanizmy, jest to typowy „worker placement”. Gracze w czasie każdej tury wysyłają członków swojej rodziny na Karty Akcji, dzięki którym mogą budować ogrodzenia i obory, orać pola, siać na nich zboże lub warzywa. Co kilka etapów następują żniwa, podczas których zbiera się plony z obsianych pól i karmi rodzinę. Wtedy też rozmnażają się nasze zwierzątka.

Gra ma wiele dodatkowych opcji, dzięki czemu nadaje się dla graczy początkujących, jak i zaawansowanych.

W grę grałem wiele razy, za każdym razem rozgrywka była inna, nigdy ta gra mi się nie znudziła. Mogę ją więc śmiało wszystkim polecić.

Do wad gry należy między innymi mała interakcja – niewiele kart pozwala przeszkadzać innym. Jedynie spoglądając na plansze/gospodarstwa innych graczy i próbując przewidzieć, na jakie pola wyśle swoich ludzi, możemy zdobyć przewagę.

Komentarze

Dodaj nowy komentarz

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
CAPTCHA
Udowodnij, że nie jesteś złym botem.
By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.