ALIBI - GRAMAJDA

26 sierpień 2013, poniedziałek 17:30 do poniedziałek 23:45

10 lat 34 tygodnie temu
o 17:30

Alibi Club, Poznań, Niepodległości 8 (wejście od Taylora)

Zdjęcia i filmy z tego spotkania:

Dodaj własne zdjęcia lub film.
Zaczynamy o: 18:00
Limit graczy: 5
Chętni do gry
Neiti
unimas
Komimasa
Krzychu
Yog

Zapraszamy na poniedziałkowe spotkanie w Alibi. Starzy wyjadacze jak i nowi gracze równie miło widziani.

Poniżej znajdziesz parę gier, na które można się zapisać z wyprzedzeniem. Pamiętaj, że to tylko kilka z wielu tytułów dostępnych na każdym spotkaniu (niektórzy preferują spontaniczność).

Na spotkaniach udostępniamy gry stowarzyszenia jak i zapraszamy chętnych do przynoszenia własnych tytułów. Nie bój się zapisywać do nowych tytułów, większość gier jest i tak zazwyczaj tłumaczona tuż przed rozgrywką. W razie wątpliwości/sugestii pisz śmiało.

Komentarze

Sposób wyświetlania komentarzy

Wybierz preferowany sposób wyświetlania komentarzy i kliknij "Zachowaj ustawienia", by wprowadzić zmiany.
Obrazek użytkownika Ziemek
Ziemek
czw., 22/08/2013 - 18:21

Zapraszam na rozgrywkę w klimatach zombie-survival.
Czy z nieba spadł meteor, czy w pobliskiej bazie wojskowej niewłaściwie utylizowano materiały radioaktywne - dość powiedzieć, że pewnej nocy w spokojny amerykańskim miasteczku na odludziu pojawiły się żywe trupy. Bezrozumne, niemrawe, ale piekielnie głodne. W miasteczku są jeszcze nieliczni ocalali mieszkańcy i to właśnie w ich rolę wcielają się gracze. Postaci do wyboru jest sporo (bodaj 15), a każda posiada unikalne umiejętności: królowa balu podnosi morale facetów, którzy przebywają w jej sąsiedztwie, szeryf ma ze sobą nieodłączny rewolwer, a gwiazdor lokalnej ligi baseballa dzierży solidny kij.

Rozgrywka nie ogranicza się na szczęście do "wybij wszystkich zombie w okolicy" - każda gra ma scenariusz, który należy zrealizować, żeby wygrać. Zabawa jest zatem pseudo erpegowa, bo scenariusze potrafią być porządnie rozbudowane. Od najprostszych: "znajdź kanister z benzyną oraz kluczyki do trucka, a następnie zatankuj i odjedź", po trudniejsze: "w całym miasteczku jest jeszcze pięciu żywych mieszkańców-NPC. Jeden z nich to Zombie Master, posiadający magiczną księgę wskrzeszania umarlaków. Znajdź go, zabij i zniszcz księgę".

Poszukiwani są czterej odważni gracze, którym niestraszny jest widok umarlaka wywijającego pordzewiałym cmentarnym krzyżem. Gramy z dodatkami: Growing Hunger i Survival of the Fittest, zatem zombiaki będą zróżnicowane i czasem uzbrojone (w zaimprowizowaną broń). Gracze dostaną jednak na pociechę ciekawsze narzędzia zagłady.

Należy liczyć się ze sporą dawką losowości: każde starcie to rzut kośćmi. Kości mogą czasami gracza nie słuchać i wtedy łatwo o frustrację. Losowość można ograniczyć dobierając karty zdarzeń i ekwipunku, ale wyeliminować jej się całkowicie nie da. Zatem ostrzegam.

Rolę Zombie Playera pozostawiam sobie, bo Zombie Player jest jednocześnie po części narratorem i tworzy całą opowieść. Na upartego, ZP jest po trosze Mistrzem Gry, ale ZP gra po to, żeby wygrać ;) Postaram się przygotować naprawdę ciekawy, ale i nie za ciężki scenariusz.

Tłumaczenie zasad to około kwadransa.

Obrazek użytkownika Neiti
Neiti
pt., 23/08/2013 - 00:06

To my proponujemy coś w zupełnie innym klimacie :) W Evo gracze mogą bowiem spróbować swoich sił jako przywódcy prehistorycznych plemion dzierżących władzę nad danym gatunkiem dinozaurów. Niestety, klimat się zmienia, a bestie słabną. Wodzowie starają się jak najlepiej przystosować swoje zwierzęta do kalejdoskopu zmian. Gra autora SmallWorld, również area control, piękne grafiki i pogoda, która w jednej rundzie pozwoli nam łaskawie rozmnożyć naszą populację, by w drugiej bezlitośnie doprowadzić ją na skraj wymarcia. Tłumaczenie o 18:00, zaczniemy tuż po nim :)

Obrazek użytkownika tralek
tralek
pt., 23/08/2013 - 09:03

Planszowy Resident Evil... pisze się na to :)

Obrazek użytkownika Yog
Yog
pt., 23/08/2013 - 11:39

Neiti, zapomniałas dodać, ze na koniec spada meteor i wszyscy szczęśliwie umierają, ale ci z większą ilością pu7nktów szczęśliwsi ;]

Obrazek użytkownika Neiti
Neiti
pt., 23/08/2013 - 12:58

Yog, popsułeś niespodziankę :P Ale to niestety prawda - koniec gry wyznacza żeton informujący o nadlatującym meteorze...

Obrazek użytkownika Komimasa
Komimasa
pt., 23/08/2013 - 17:39

Miałem się zapisać do zombiaków, ale już moje wątpliwości zostały rozwiązanexd (If you know what I meanxd)

Obrazek użytkownika Ziemek
Ziemek
pt., 23/08/2013 - 20:06

Neiti, domagam się natychmiastowego unieważnienia Twojej rekrutacji - podbierasz mi nikczemnie graczy! :P

Obrazek użytkownika Neiti
Neiti
pt., 23/08/2013 - 20:59

Ale kiedy oni sami przychodzą :P Do Alibi zagląda mnóstwo osób, obie gry na pewno zgromadzą dwie solidne ekipy :) Pomyśl, że dzięki tej konkurencji do Twojego stołu trafią tylko naprawdę zdeterminowane, wyselekcjonowane jednostki, które nie dały się skusić na byle Evo :P No i jak dobrze pójdzie to "moi" gracze zdążą skończyć przed atakiem zombiaków, więc luz :)

Obrazek użytkownika Yog
Yog
pt., 23/08/2013 - 21:09

Tą zależność wypadało oznaczyć

Obrazek użytkownika Koala
Koala
pt., 23/08/2013 - 21:17

"Pomyśl, że dzięki tej konkurencji do Twojego stołu trafią tylko naprawdę zdeterminowane, wyselekcjonowane jednostki,..."

a tak naprawdę to trafiłem się ja :P

Swoją drogą chytre; niby pod przykrywką dyplomacji z Ziemkiem wspominasz o "wyselekcjonowanych jednostkach"... a to hasło wiąże się z doborem naturalnym, ewolucją itp... ----> Evo! Taki sygnał podprogowy, żeby ludzie się dopisali?

Yog - lol :D. Nie wiedziałem nawet w pierwszej chwili o co Ci chodzi. Bombowe :D

Obrazek użytkownika Ziemek
Ziemek
pt., 23/08/2013 - 21:26

@Yog: boskie!
@Neiti: pierwszy! :P

Obrazek użytkownika Neiti
Neiti
pt., 23/08/2013 - 22:42

Zobaczymy, czy ta zależność działa, jak ktoś się faktycznie przepisze :P Póki co to tylko okropne pomówienia, próby tworzenia konfliktu do którego nie ma najmniejszych podstaw. Ziemek nie jest w stanie zanimować wszystkich, którzy przyjdą, stąd moja propozycja, która ze względów godzinowych nawet nie może zostać nazwana konkurencyjną. Ha, jak dyplomatycznie (a co lepsze, zgodnie z prawdą :P).

Dla mnie ta zależność w pierwszej chwili była nieczytelna i wyglądała jak rodem z Jedynego Pierścienia :D

Obrazek użytkownika Paolo
Paolo
Sun, 25/08/2013 - 07:57

@ Galus: czy poniedziałek aktualny?

Obrazek użytkownika ARTI
ARTI
Sun, 25/08/2013 - 09:43

Zapraszam 4 osoby do gry w "Letnisko".
Będę od godziny 18-tej

Obrazek użytkownika Krzychu
Krzychu
Sun, 25/08/2013 - 11:16

Komimasa - co powiesz na partię Mage Wars jak skończymy Evo?

Obrazek użytkownika Komimasa
Komimasa
Sun, 25/08/2013 - 12:22

Zacny pomysł, ty przyniesiesz pudło? Jeśli skąd wracasz i masz tachać to mogę ja wziąć.

Obrazek użytkownika Krzychu
Krzychu
Sun, 25/08/2013 - 14:18

Nie ma problemu, wezmę pudło. Muszę tylko booka złożyć bo ostatnio grałem na standardowych tylko :)

Obrazek użytkownika Yog
Yog
Sun, 25/08/2013 - 15:05

A ja myslałem o surwiwalu z zombie, ale zapisałem się na Evo ;D

Obrazek użytkownika Neiti
Neiti
Sun, 25/08/2013 - 23:15

Yog - bo na zombie nie było już miejsca... :P

Obrazek użytkownika Yog
Yog
Sun, 25/08/2013 - 23:57

szukasz oczywistych powodów ;d

Obrazek użytkownika Paolo
Paolo
pon., 26/08/2013 - 14:27

@ Arti: chyba sprawdzę jak to jest być letnikiem, a może przytargasz jeszcze Pokolenia?

Obrazek użytkownika Prezio
Prezio
pon., 26/08/2013 - 23:22

@Gracze w Małego Księcia: W instrukcji jest opisany fajny wariant, że po wyborze postaci, gracze kładą je zakryte przy swoich planetach, aby pozostali gracze nie wiedzieli za co chcecie punktować.

Obrazek użytkownika Paolo
Paolo
wt., 27/08/2013 - 07:52

@ Prezio: ... i ten wariant spróbujemy następnym razem, a Ty nie masz co robić tylko po nocy czytać instrukcje, żeby potem dokopać graczom? nie martw się i tak byś tego nie wygrał ;))

Obrazek użytkownika ARTI
ARTI
śr., 28/08/2013 - 08:09

Prezio, Paolo
Dla mnie wariant z zakrytymi postaciami wydaje się niezbyt przekonujący, ponieważ cała zabawa w tej grze polega jednak na kombinowaniu w jaki sposób innym graczom popsuć ich planetę a przy okazji swoją dobrze zapunktować. Obawiam się, że nie znając postaci przeciwników dosyć mocno spadnie poziom interakcji

Obrazek użytkownika rzabcio
rzabcio
śr., 28/08/2013 - 12:24

Miałem to samo pisać. Wariant ukryty wydaje się w pierwszej sekundzie ciekawy, ale po chwili zastanowienia już niekoniecznie, by co praktycznie wyłącza interakcję. Po jeszcze dłuższej chwili zastanowienia okazuje się też, że niekoniecznie, bo włącza dedukcję - trzeba patrzeć na kafelki planety innych graczy i domyślać się, co też zbierają. :)

Słusznie jednak ARTI spostrzegł, że to wariant dla graczy znających wszystkie postacie.
Lub dla dziedzi, by nie przejmowały się liczeniem punktów w trakcie gry.

Dodaj nowy komentarz

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
CAPTCHA
Udowodnij, że nie jesteś złym botem.
By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.