Legendarny Talisman Magia i Miecz | Gramajda

Legendarny Talisman Magia i Miecz

Talisman: Magia i Miecz

Talisman: Magia i Miecz
Gra jest w gramajdowej bibliotece: Talisman
2 - 6
90 - 240 minut
9+
John Goodenough
Robert Harris
Galakta

Są gry wokół których panuje szczególna atmosfera i niesamowity klimat, taką grą jest właśnie Talisman Magia i Miecz. Gra planszowa została wydana w latach 80 przez znaną firmę Games Workshop i jest wydawana nadal w wielu językach. Mimo tak sędziwego wieku gra wciąż jest bardzo popularna, a właściwie jest podstawą w biblioteczce każdego fana gier planszowych.

Każdy gracz wciela się w rolę Poszukiwacza Korony Władzy, która jest mitycznym artefaktem. Po przygotowaniu planszy, każdy wybiera postać lub losuje - gracze ustalają to między sobą. Tutaj mamy do dyspozycji bardzo wiele profesji od dzielnych i silnych wojowników, poprzez minstrelów, kapłanów aż na magach i czarownicach kończąc. Każda z Profesji charakteryzuje się statystykami takimi jak siła, moc, życie, los, charakter oraz zdolności specjalne. Mamy wiec typowe dla gier RPG cechy bohaterów.

Podczas wyprawy po koronę poszukiwacze spotykają licznych przeciwników z którymi mierzą się wykorzystując siłę fizyczną, tutaj ważna jest cecha siła. Walka może być też psychiczna wówczas kluczową cechą staje się moc. Punkty życia określają stan naszego zdrowia, możemy je tracić podczas walki. Zwykle gracz ma ich 4. Charakter postaci jest dość mało istotny w grze. Gdy poszukiwacz jest dobry nie jest zobowiązany do bycia łaskawym i porządnym obywatelem, wprowadza to jednak na niego pewne ograniczenia co do używanych przedmiotów. Najistotniejsze są natomiast zdolności specjalne poszukiwacza, to one najbardziej poróżniają profesję. Podczas wyprawy poszukiwacze rosną w siłę, szukają sprzymierzeńców, którzy dołączają do drużyny. Bohaterowie zbierają również przedmioty i zaklęcia, które mogą wykorzystać w walce.

plansza-do-gry-talisman-magia-i-miecz.pn

Warto nadmienić kilka słów o planszy. Jest podzielona na 3 krainy. Poszukiwacze muszą przebyć je wszystkie aby dotrzeć do Celu wyprawy - Korony Władzy. Zewnętrzna kraina otacza dwie pozostałe. To właśnie od niej gracze rozpoczynają przygodę. Podróżując przez nią napotkamy na zwykłe pola, które zobowiązują nas do pobrania karty przygody napotkać możemy również bardziej szczególne pola jak Miasto, Wioskę, Kapliczkę czy Cmentarz. Aby przedostać się do wewnętrznej Krainy gracz musi pokonać strażnika, bądź zdobyć tratwę która pomoże mu przedostać się przez rwąca rzekę. Jak łatwo się domyśleć wewnętrzna kraina to większe wyzwania dla Poszukiwaczy. Po przebyciu tej krainy pozostaje już tylko kraina środkowa, na której znajduje się obszar korony władzy.

Bardziej szczegółowy opis gry Talisman Magia i Miecz znajdziecie na stronie sklepu Gry Planszowe 24, który to dla was przygotował tą recenzję.

Komentarze

Dodaj nowy komentarz

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
CAPTCHA
Udowodnij, że nie jesteś złym botem.
By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.