Gry

Gry planszowe w ostatnich latach przeżyły prawdziwy renesans. Spora część z nich nie przypomina w niczym gier znanych nam z dzieciństwa, w których występowały plansza, pionki i obowiązkowo kostka. Trochę zmienili się też odbiorcy planszówek - teraz są to głównie osoby dorosłe a granie w gry pozwala im wytężać umysły, rozwijać się w sztuce kombinowania, współpracy czy negocjacji, wcielać w role znane z filmów czy książek, ale przede wszystkim dobrze bawić w gronie przyjaciół i rodziny.

Gier powstało tyle, że można co do nich zastosować pewne podziały - i tak wyróżniamy:

*gry rodzinne (i na spotkania ze znajomymi)
*gry ekonomiczne
*gry logiczne
*gry przygodowe
*gry nawiązujące tematem do popkultury
*gry imprezowe
*gry wojenne
*wojenne gry negocjacyjno-dyplomatyczne
*gry kooperacyjne
*gry dwuosobowe
*graj z dziećmi

Losowe 5 Gramajdowych recenzji

Twoja własna cywilizacja
Gra, którą albo się pokocha, albo znienawidzi już po pierwszej partii. Uboga szata graficzna jest zdecydowanie rekompensowana przez genialną mechanikę, bazującą jednak na losowości kart dobieranych z toru czy dobieranych w ciemno. Mimo to, Poprzez wieki jest planszówką na tyle rozbudowaną, że daje dużo satysfakcji z tworzenia swojego imperium. Zmieniaj ustroje, przeprowadzaj rewolucje, wynajduj...

Są gry wokół których panuje szczególna atmosfera i niesamowity klimat, taką grą jest właśnie Talisman Magia i Miecz. Gra planszowa została wydana w latach 80 przez znaną firmę Games Workshop i jest wydawana nadal w wielu językach. Mimo tak sędziwego wieku gra wciąż jest bardzo popularna, a właściwie jest podstawą w biblioteczce każdego fana gier planszowych. Każdy gracz wciela się w rolę...

Gracze wcielają się w przywódcę drużyny poszukiwaczy. Wynajmują bohaterów, wyposażając ich i wędrują z nimi do podziemi w celu pokonania strasznych wrogów i odnalezienia Kamienia Gromu. Jest to gra karciana typu „deck building”. Gracze za pomocą swoich kart kupują nowe karty i wkładają je do swojej talii. „Kamień Gromu” wymaga umiejętności czytania i liczenia, więc nie nadaje się dla najmłodszych...

Eksperymentalny okręt podwodny gnomów ma poważne kłopoty. Okręt oszalał i wszystko naraz zaczęło się sypać. Wybuchają pożary, kadłub przecieka, a wszystkie ważne systemy się psują. Gracze wcielają się w nieustraszonych gnomów i razem próbują przeżyć do momentu przybycia ekipy ratunkowej. Okręt psuje się coraz bardziej i każdy z graczy staje przed dylematem, co zrobić ze swoim czasem: czy gasić...

Odkrywcy Internetuto edukacyjna gra planszowa dla dzieci i młodzieży, podczas której gracze dowiedzą się, jak bezpiecznie i świadomie korzystać z zasobów Internetu, respektując m.in. prawo autorskie czy ochronę wizerunku swojego i innych osób. W grze uczestnicy będą zdobywać doświadczenie, zwiększając poziom różnego rodzaju umiejętności przydatnych online. Te umiejętności pozwolą im stawić...